Skip to content

Sweet dreams

februari 19, 2013

Wel eens wakker geworden met zo’n goed idee, dat je uit je warme bed sprong en het gewoon ging doen? Een jaar of zes geleden maakte de drang om te gaan hardlopen me vroeg wakker. Even later rende ik op m’n sportschoolsneakers het bos in. Dezelfde dag stopte ik met roken en vier maanden later liep ik de Dam tot Damloop (wel op hardloopschoenen natuurlijk). Het lopen van de magische 42,2 km heb ik inmiddels van mijn to-do lijst geschrapt, maar sinds dat eerste rondje voel ik me een jonge dertiger. Hoezo, hardlopers zijn doodlopers?
Toegegeven, misschien heeft mijn well-being van nu ook wel te maken met mijn gezonde leefstijl, waar ik nog serieuzer werk van heb gemaakt toen ik zwanger wilde worden van onze dochter Tessa (2009). Inmiddels heb ik zoveel over voeding gelezen en gehoord, dat ik ervaringsdeskundige ben geworden. We eten thuis zoveel mogelijk natuurlijke producten, en voor mij is boodschappen doen op een gezellige (biologische) markt of bij de natuurwinkel een culinair feestje. En ja, dan smaken je met liefde gemaakte gerechten thuis toch echt lekkerder dan in een restaurant.
Een maand of zes geleden had ik weer zo’n sweet dream. Op een zaterdag maakte ik mijn lief wakker en vertelde ik hem wat ik had gedroomd en wilde gaan doen: de lekkerste taarten van Amsterdam en omgeving maken, met echte ingrediënten, maar zonder (geraffineerde) suiker. Hoe kon ik het verzinnen, want ik ben meer van het koken dan van het bakken. Vroeger kocht ik wel eens een HEMA tompouce, maar sinds ik weet waar die mooie roze kleur van gemaakt is, zie je mij niet meer op de gebakafdeling daar.
Toch vind ik het idee om iedereen, die niet van heel zoet houdt of geen geraffineerde suiker mag, kan of wil eten, te trakteren op een taartje dat je met een gerust hart kunt eten, zo leuk, dat ik onlangs heb besloten in mijn gezellige keuken aan de slag te gaan. Uit heel wat taartbakpogingen zijn (h)eerlijke recepten gekomen, allemaal zonder een korrel (geraffineerde) suiker. Inmiddels zijn de eerste afspraken met leveranciers van de beste ingrediënten gemaakt, en is de website ‘under construction ‘.

Nog een paar maanden geduld dus, en dan zie je mijn taarten misschien wel op de plek waar jij op zaterdagochtend je favoriete koffie drinkt en je krantje leest. Wil je die fijne plek met me delen door een reactie achter te laten? Ik zal het niet verder vertellen, maar wel mijn best doen jou de lekkerste taart bij je koffie te bezorgen. Zo kun jij daar nog meer genieten, terwijl ik een rondje aan het hardlopen ben.

From → Uncategorized

Geef een reactie

Geef een reactie

